Seitsemän neljää

Oppilaat on flunssassa. Olen työtön, ainakin tänä iltana. Pitää keksiä jotain tekemistä, joten tehdään sitten meemi, johon sopivasti
Rita haastoi:

Neljä työtä, joita olen elämäni aikana tehnyt:

1. Lastenhoitaja
2. Siivoja röntgenlaboratoriossa; olin takuulla maailman huonoin siivooja (Silloin ei vielä oltu siistijöitä)
3. Puhelinkeskus vaatetehtaalla
4. Luokanope


Neljä paikkaa, joissa olen asunut:

1. Joensuu
2. Helsinki
3. Miehikkälä
4. Modena

Neljä tv-ohjelmaa, joita tykkään katsella:

1. Dr House (en tosin ole katsonut sitä aikoihin)
2. Gilmore Girls (sekin jo tosin on loppunut koko sarja)
3. Anno Zero (torstain ajankohtaisohjelma Rai 2:lla)
4. Little Britain (tervettä brittihuumoria pitää aina saada, pienin annoksin tosin)

Neljä paikkaa, joissa olen ollut lomalla:

1. Prahassa olin joskus ihan yksin
2. lankomiehen vanhempien kesämökillä (kuulostaa niin tyypilliseltä sukulointilomailulta!)
3. Laiguuriassa (siis näinhän Liguria lausutaan) viime- ja tänävuonna
4. lapsena olin kesälomalla kuukausitolkulla Kirkkonummella ja Espoossakin!

Neljä Internet-sivua, joilla käyn päivittäin:

1. tämä blog
2. vaihtelevilla ESL-sivuilla
3. joissakin toisten ihmisten blogeissa(esim. Rita päivittyy säännöllisesti ja usein, joten siellä tulee käytyä; samoin Ihmiskunta ja aika usein Beppe Grillokin tulee tsekattua, tosin sen katson RSS-syötteestä, muut käyn ihan oikeasti paikan päällä lukemassa)
4. uutissivuilla, jos joku RSS-syötteen (BBC, Indymedia) uutinen kiinnostaa erityisesti

Neljä lempiruokaani:

1. Lasagne (ikiklassikko)...tai oikeastaan kaikki pasta
2. Pizza (toinen ikiklassikko, täytteeksikin kelpaa melkein ihan mikä vaan)
3. Melkein kaikki eurokiinalainen sapuska, samoin intialainen, chapati chap!
4. Karjalanpiirakat ja munavoi

Missä haluaisin olla juuri nyt:

1. Kotona
2. Tietokoneen ääressä
3. Omassa työhuoneessani
4. Eli siellä missä juuri nyt olenkin
(tässä ei tarvinnut kuin jättää Ritan vastaukset paikalleen! )

Haastan neljä.
Siis juuri sinut!

2 kommenttia:

Rita A kirjoitti...

Hauska tutustua sinuun paremmin! Meillä on jonkin verran yhteistä, kuten lastenhoitajan duuni menneisyydessä. Heh, olin muun muassa Italiassa lasta hoitamassa.

Paljon kiitoksia promootiosta :)

Noita RSS-juttuja en jummarra, chapati chap on eksotiikkaa, ja muutenkin postauksesi oli sopivan jännittävää luettavaa :D

Hyvä että selitit jättäneesi tarkoituksella viimeisen kodan samanalaiseksi kuin minun. Olisin sitä muuten ihmetellyt!

सारी kirjoitti...

Juu, ensin tuumailin tovin ja tuijotin vastauksiasi, jotka oli kopioituna edessäni. Ei siitä päässyt mihinkään, että ne olivat juuri sopivat.

Lapsenhoitajana olen ollut kai jo melkein kymmenkesäisestä saakka.

Juuri tänään opetin lapsiryhmää ja valitettasti piti taas todeta, että nuorena jaksoi paremmin lasten kanssa "riehumista". Mutta kyllä lapsilta myös saa paljon sellaista alkuenergiaa, että kai se vaativuudestaan huolimatta on antoisampaa kuin ottoisampaa.
(Miksi muuten ei sanota että joku on ottoisaa?)