Meemillinen lauantai

Otetaan nyt sitten sekin kirjainmeemi mietintään. Siis kymmenen s-kirjaimella alkavaa sanaa, joilla on itselleni joku merkitys. (S siksi, että se on nimeni alkukirjain)

1. Suvi; olen syntynyt kesällä ja kesällä olen parhaimmillani, vaikka pidänkin ihan kaikista vuodenajoista melkein tasapuolisesti.
2. Sininen; värini, vaikken sitä ihan mieliväriksi sanoisikaan-se vain sattuu käymään omiin skandinaavisiin sävyihini. Mutta koboltinsininen on kyllä kauniskin. Ja sinistä taivasta on kiva katsella.
3.Suomi; synnyinmaa-en ole isänmaallinen perinteisellä tavalla, mutta olen kuitenkin hyvin tietoinen juuristani ja ylpeä myös.
4.Silmä; olen aika visuaalinen ihminen, vaikka kaikissa testeissä, joissa tutkitaan eri aistien tärkeyttä esim. oppimiselle, olen saanut aika tasapisteet kaikkien aistien osalta.
5.Sade; esim. tänään aivan ihastuttava sääilmiö.
6.Sokeri; olen perso makealle, joskus.
7.Seksi; pitääkö tätä jotenkin selittää?
8.Samanarvoisuus; ihanteita ei pidä menettää!
9.Suolakurkku; herkkua juuri nyt. Löysin vihdoin hyvää suolakurkkua täältä, tähän asti olen ollut aika tyytymätön paikalliseen tarjontaan.
10.Sana;pidän sanoista. Jesh.

1 kommentti:

Rita A kirjoitti...

Tuosta sinisestä tuli mieleen se tosiasia että erikielisillä voi olla ohjelmoituneena aika eri tavalla maailman hahmottaminen ajatusmaailmassaan. Suomenkieliselle "sininen" kattaa älyttömän laajan skaalan sinisiä, italiankielisellä on erikseen lokeroituneena blu, azzurro, celeste. Il rosso di un uovo tuntuu oudolta kun on munankeltuaista tottunut keltaiseksi nimeämään ja keltaisena sitä ajattelemaan.

Simpaattiset s-sanat, Sari!